Camera ကုိ၀ယ္ဖုိ႔ အၾကံေပးခ်င္တယ္

 Image may contain: camera
Online ေပၚမွာ Camera ျပန္ေရာင္းရင္ သိထားရမယ့္အခ်က္မ်ား
ဒီတစ္ပတ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြ Camera ေတြကုိ ၀ယ္လုိက္ အသစ္ေပၚလာ ကုိယ့္ Camera ျပန္ေရာင္းလုိက္ ဒီလုိပဲ လည္ပတ္ေနၾကတဲ့သူေတြအတြက္ အခ်ိဳ႕ Tips & Tricks ေလးေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္လည္း တစ္ခါတစ္ေလမွာ Second Hand ေတြကုိ လုိက္ရွာၿပီး ၀ယ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအခါတင္ထားတဲ့ Post အေနအထားကုိၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲျဖစ္တတ္တာေတြ ဘယ္လုိတင္ရင္ ဘယ္လုိမ်ိဳးလုပ္ထားရင္ လူေတြ ၀ယ္တတ္ၾက စိတ္၀င္စားတတ္ၾကဆုိတာကုိ ေရးေပးပါမယ္။ အခုေရးထားတဲ့ Tips & Tricks ေလးေတြကေနၿပီး ကုိယ့္ Camera ကုိ ထုိက္သင့္တဲ့ Budget ရေအာင္ လုပ္နည္းေတြ ရမွာပါ။
ပထမဆုံးကေတာ့ Market ကုိ ေသခ်ာအရင္သိေအာင္လုုပ္ပါ။ ဆုိင္ေတြမွာ ကုိယ့္ Camera ကုိယ့္ Equipment က ဘယ္ေစ်းရွိလဲ။ အလြယ္ေျပာရရင္ အသစ္ေစ်းကုိ အရင္စုံစမ္းရပါမယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ျမင္ဖူးတာက ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကုိင္ထားတဲ့ Second ေစ်းဟာ အသစ္နီးပါးနဲ႔ ျပန္ေရာင္းတာေတြ ျမင္ဖူးပါတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္လုိမွ ေရာင္းမထြက္ႏုိင္သလုိ ကုိယ့္ကုိပါ တစ္မ်ိဳးျမင္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအသစ္ေစ်းေတြ ရၿပီဆုိမွ ကုိယ့္ဘက္က ဘယ္ေလာက္နဲ႔ေရာင္းရင္ လူစိတ္၀င္အစားဆုံးျဖစ္မယ္ဆုိတာ သတ္မွတ္ရပါမယ္။ Package ေတြ ဘယ္လုိသတ္မွတ္လုိက္ရင္ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ၿပီး လူေတြ၀ယ္ဖုိ႔ စိတ္၀င္စားမယ္ဆိုတာ လုပ္ရပါမယ္။ လူေတြက ေရာ့ Camera Body ဘယ္ေလာက္ဆုိတာ ထပ္အပုိထပ္ေဆာင္းေလးေတြ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ပါရင္ ပုိႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ ဒီမွာတစ္ခုရွိတာက ကုိယ္ဘယ္ေလာက္ျမန္ျမန္ ေရာင္းထြက္ခ်င္တယ္ဆုိတာလဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီအေပၚမူတည္ၿပီး ေစ်းအနည္းအမ်ား ကြာႏုိင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သတင္းေတြ မ်ားမ်ားဖတ္ဖုိ႔ပါ။ စစၾကားခ်င္းေတာ့ ဘာႀကီးလဲမသိ ျဖစ္ေနႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဥပမာ ကုိယ္ေရာင္းမွာ Canon 80D ဆုိပါစုိ႔။ ကုိယ္က အခု May လမွာ ေရာင္းဖုိ႔ႀကိဳးစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ June လမွာ 90D ထြက္မယ္ဆုိရင္ ေသခ်ာတာက 80D ေစ်းက ထုိးက်မွာပါ။ ကုိယ့္ Brand ရဲ႕ ေနာက္ Upgrade Model ဘယ္အခ်ိန္ထြက္မလဲဆုိတာ အၿမဲ Online Research လုပ္ေနသင့္ပါတယ္။ ကုိယ္ကုိင္တဲ့ model ရဲ႕ Upgrade ေပၚတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ေစ ေပၚခါနီးျဖစ္ေစ ေရာင္းမိရင္ ေစ်းက်ေတာ့မွ စိတ္ထဲေတြးထားသင့္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ဘယ္မွာေရာင္းမလဲဆုိတာပါ။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုုိင္ငံအတြက္ေတာ့ ေျပာစရာမ်ားမ်ားစားစား မရွိပါဘူး။ Facebook ပါပဲ။ Facebook ေပၚမွာ Camera အေရာင္းအ၀ယ္ Group ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေနာက္ Photography Group ေတြ Video Group ေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္ခုက အေရာင္းအ၀ယ္ Group ကလြဲၿပီး က်န္တဲ့ Group ေတြ သြားမယ္ဆုိရင္ အေရာင္းအ၀ယ္ Post လက္ခံ မခံ Group Rules ေတြ အရင္ဖတ္ပါ။ အေရာင္းအ၀ယ္ Group ေတြ တင္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခုတည္းကုိ ယုံၾကည္ၿပီး မတင္ပါနဲ႔။ Group ေတြကုိ ေသခ်ာလုိက္ၾကည့္ၿပီး member မ်ားမ်ားနဲ႔ Active ျဖစ္တဲ့ Group 3 ခု၊ 4 ခုမွာ တင္ထားသင့္ပါတယ္။
ဆက္ေရးမယ့္အေၾကာင္းကေတာ့ အေရာင္း Post တင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္လုိလုပ္သင့္တယ္ဆုိတာပါ။ ပထမဆုံးကေတာ့ ဓာတ္ပုံေကာင္းေကာင္းေလး ႐ိုက္ဖုိ႔ပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ရယ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ သိထားရမွာက ေရာင္းမွာက ဒီ Camera ပါပဲ။ Visual ေျပာင္းသြားတာနဲ႔ လူစိတ္၀င္စားမႈလဲ ကြာသြားပါတယ္။ ကိုယ့္ Camera အေရာင္းကုိ Product တစ္ခုကုိ ထုတ္ေရာင္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတယ္လုိ႔ပဲ ေတြးၿပီးလုပ္လုိ႔ရပါတယ္။ Lighting ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ႐ုိက္ျပထားၿပီး ကုိယ့္ Camera ဟာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ရွိေနေသးတယ္ဆုိတာမ်ိဳး ဆြဲေဆာင္လုိ႔ ရပါတယ္။ ဒါ တစ္ကယ္ပါ။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကုိယ့္ Camera နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာအကုန္ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေရးေပးဖုိ႔ပါ။ ကုိယ္ေရာင္းမယ့္ အရာေတြအကုန္လုံးရဲ႕ အေၾကာင္းအရာ အျပည့္အစုံ ေရးေပးထားပါ။ ဒါမွပဲ ၀ယ္မယ့္သူက သူ၀ယ္ခ်င္တဲ့အရာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ အခ်က္အလက္အျပည့္အစုံနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Error ရွိရင္ ရွိ္ေၾကာင္း အကုန္ထည့္ေရးပါ။ ေနာက္ၿပီး ကုိယ္ကေတာ့ သိေပမယ့္ လူေတြလဲ သိတယ္ထင္ရတဲ့ Full Frame, Crop Frame, Lens Mount ေတြ အကုန္ေရးေပးထားျခင္းျဖင့္ ၀ယ္မယ့္သူကုိ ကူညီႏုိင္ပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးတစ္ခုကေတာ့ နည္းနည္းေလး အေရာင္းသမား ဆန္လုိက္ပါမယ္။ ကုိယ့္ Product အေၾကာင္း Storytelling လုပ္ၾကည့္ပါ။ Camera ရဲ႕အားသာခ်က္ ကုိယ္သုံးတုန္းက သူက ဘယ္ေလာက္အက်ိဳးရွိခဲ့တယ္ဆုိတာေတြအျပင္ ကုိယ္ ဒီ Camera နဲ႔ ႐ုိက္ခဲ့တာေတြကုိပါ Link လုပ္ၿပီး ဒီေလာက္ Quality ထိ လုပ္ႏုိင္ခဲ့တာေတြ စသျဖင့္ ေရးႏိုင္ပါတယ္။ ဒီ Camera ကုိ၀ယ္ဖုိ႔ ဘာလုိ႔ အၾကံေပးခ်င္ေၾကာင္းေတြပါထည့္ေရးၿပီး လူအမ်ားစိတ္၀င္စားေအာင္ လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။
Credit : ေဆာင္းပါးရွင္ - ၿဖိဳးဇံ (NetGuide Journal)

Comments